642-832 70-432 C4040-109 070-341
 harta evenimente
 sport cu capul fotomix
 pitestiforumisti contact
banner
 bancuri blogcisme festival de scurt metraje pitesti scurte, bune si destepte


Headline : Tiger Woods - studiu de caz pentru manualele de PR

Line: Bad PR move

Cand turnul de fildes al extraordinarului jucator de golf american Tiger Woods s-a destramat – imediat dupa accidentul de masina, cand a intrat mai intai intr-un copac si apoi intr-un hidrant la orele tarzii ale noptii, urmarit de sotia sa Elin cu o crosa de golf in mana, in acel moment a avut loc si cea mai radicala, drastica si rapida scadere a popularitatii unei celebritati non-politice. In noaptea aceea a accidentului, Tiger Woods a dat nastere unei oportunitati extraordinare 1. pentru profesionistii din domeniul PR; 2. pentru muritorii de rand. Despre ce oportunitate vorbesc? Pai e vorba in primul rand despre dezvaluirea unui efort de PR perfect, a unei masinatiuni unse de orchestrare subtila si gratioasa a idealului sportivului curat din toate punctele de vedere: profesional, personal, familial, financiar etc. In al doilea rand, e vorba de unul dintre cele mai rasunatoare esecuri de comunicare si PR care sta in spatele scaderii dramatice a acestui sportiv extraordinar.

Scurt istoric pentru cei care ieri au aterizat pe Planet Earth.

In ultimele saptamani, intreaga planeta numita Pamant a aflat prin serviciile pline de generozitate ale mass-media despre escapadele amoroase ale jucatorului profesionist de golf Tiger Woods, casatorit din 2004 cu o blonda superba, desteapta si cuminte, fost fotomodel de origine norvegiana cu care Tiger a facut si doi copii, o fetita si un baiat. Am mai aflat de asemenea ca este vorba despre cel putin 10 femei cu care Tiger s-a culcat. Am mai aflat despre o anume amanta Rachel Nu-mai-stiu-cum careia Tiger ii promisese ca o va lua. Plus am mai aflat ca Tiger a comis stupizenia de a pastra sms-uri si mesaje vocale de la zecile de amante. Mai mult, acesta s-a confesat mai multor femei cum ca s-a casatorit doar pentru imagine, ca este plictisit acasa si ca viata sa este un mare mare FAKE.





Un alt detaliu picant este acela ca Tiger pare un adevarat maniac sexual, care s-a dedat la sex extramarital de zeci zeci de ori, avand o preferinta pentru femei cu buze mari, sani mari si daca se poate, sa fie chelnerite sau hostesse. Iar daca domnisoara e binevoitoare, lui Tiger ii placea si un usor S&M. Mai mult, exista facturi in valoare de 60 mii de dolari pe care Woods le platea pentru servicii de escorta. Sa va mai zic? Eu zic ca e suficient.

E suficient pentru a intelege ca sportivul Tiger Woods a fost o bula de aer. O imagine. Un task imagologic pentru International Management Group, compania care ii gestiona imaginea si care l-a transformat in cel mai puternic produs de vanzare de pe piata sportivilor celebri, asigurandu-i lui Tiger Woods deal-urile care au contribuit in cea mai mare parte la averea sa: cu Nike, Gillette, Gatorade, Tag Heuer, AT&T

Tocmai pentru ca a cazut de pe un piedestal (artificial, fie vorba intre noi), caderea a fost uluitor de mare. Este cea mai mare cadere in popularitate a unei celebritati non-politician din istoria sondajelor de opinie: o scadere de la 87% in 2005 la 33% + un procentaj de 57% al opiniilor nefavorabile lui Tiger Woods dupa declansarea scandalului. (Sondaj GALLUP).

Tiger Woods a reprezentat imaginea perfectiunii pe atat de multe planuri:

--Sportivul perfect, concentrat, calm, atat pe teren, cat si in conferintele de presa (cronicari dedicati sportivului marturisesc ca-l ascultau vorbind 30 de minute la conferinta de presa de dupa un game si ieseau din conferinta dandu-si seama ca au ascultat acelasi lucru timp de 30 de minute, spus sub diferite cuvinte)

- sotul perfect, mereu alaturi de sotie la evenimentele publice -- tatal perfect pentru cei doi copii cu sotia sa

--fiul perfect, deseori alaturi de mama sa la evenimente publice, la cumparaturi etc.

--In ultima instanta, echilibrul personificat.

Pre-scandal : Masinaria PR a mers ca unsa.

Post- scandal : Masinaria PR a scartait si scartaie in continuare.

Tiger Woods a adoptat tehnica strutului care-si baga capul in nisip. O miscare foarte proasta de PR care se foloseste intr-adevar extrem de uzual la Hollywood dar atentie, atunci cand purtatorul de cuvant al unei vedete decide in cunostinta de cauza sa nu raspunda in nici un fel celor aparute in presa pentru ca sunt doar ZVONURI. Iar cand ai de-a face cu zvonurile pe banda rulanta, un profesionist in PR stie ca e mai bine sa le lasi sa se stinga singure. Raspunzand, vei crea un bulgare de zapada.

In cazul lui Tiger, nu era vorba de zvonuri. Acesta nu trebuia sa bage capul la cutie. Nimeni nu l-a mai vazut pe sportiv de la accident, nimeni nu stie unde se afla acesta. Comunicarea oficiala – bine ca a existat asa ceva – a avut loc prin 2 declaratii : 1. imediat dupa accident, un thank you message pentru cei care ii sunt alaturi in aceste momente grele + negarea ca sotia sa ar fi fost de vina pentru accident, din cauza ca l-ar fi fugarit cu crosa de golf, nervoasa dupa ce ar fi gasit sms-uri de la acele femei + full responsability pentru accidentul cu pricina. 2. dupa ce au aparut cel putin 4 femei care au declarat ca au avut aventuri cu sportivul, unele dintre ele venind chiar cu dovezi, Woods a iesit cu un al doilea mesaj, de data aceasta recunoscandu-si « pacatele », dupa cum s-a exprimat.

Mare mare greseala de PR: aceste informari au fost facute pe site-ul sau si sunt reci si impersonale din cauza canalului de comunicare ales.

Mare mare greseala de PR: Tiger Woods nu a oferit nici un mesaj PUBLIC direct si personal pentru sotia sa, dar mai ales pentru fanii sai, in care sa-si ceara scuze. Lumea simte nevoia permananta de a fi iertatoare, de a-si dovedi plina de aroganta milostivenia. Lumea l-ar fi iertat daca Tiger s-ar fi umilit un pic in fata ei.

Mare mare greseala de PR : Tiger tace.... tace.... tace de cateva saptamani. Tiger are nevoie de Oprah sau de Barbara Walters. Are nevoie urgenta de un interviu siropos, daca se poate sa si planga, pentru a fi iertat de America. Deja mai multi sponsori i-au retras sprijinul – si cand zic sprijin, ma refer in primul rand la bani.

Mare mare greseala de PR : Tiger nu si-a recunoscut pacatul de a fi fost necredincios sotiei sale decat dupa ce mai multe femei au iesit in presa cu dovezi ca au avut aventuri cu sportivul. Ar fi fost mult mai bine sa fi punctat pozitiv la capitolul imagine recunoscandu-si pacatul inainte de a fi deversat  in presa de scandal.

Sugestie: Tiger trebuie sa inteleaga monstrul care l-a creat si care acum l-a ingropat. Presa trebuie exploatata pentru a lucra in beneficiul sau. Tiger trebuie sa iasa din barlog si sa se arate lumii DEVASTAT, TRIST, LA PAMANT....

Dar cea mai buna sugestie si cea mai buna miscare din punctul meu de vedere este ceea ce nimeni nu poate negat: performanta. Tiger Woods trebuie sa revina in golf, sa joace minunat si sa castige. Sa redevina un invingator. Cu un astfel de boost de imagine, Tiger va avea o mai usoara iertare din partea publicului.

Autor:   Nico

0  comenteaza 5 January, 2010  


Comentarii
   login      >>|user nou?   >>
--------

<< hellobacau  | hellosibiu  >>
--------

Locatii
* Cinema / Teatre
* Muzee / Galerii
* Cluburi, baruri, pub-uri * Shopping
* Pizzerii * Farmacii
* Hoteluri / Turism * Banci
* Intretinere / Sport * Benzinarii
* Auto * Notariate
* Administratie locala *Diverse
* Agentii Imobiliare * Restaurante
--------

--------


--------


Poza zilei
poza zilei
--------
logo HP home | despre noi | sitemap | ajutor | termeni si conditii | contact
© Copyright Hello Pitesti 2008. Toate drepturile rezervate.